Europejski poziom satysfakcji z usług szerokopasmowych

Badania ZyXELa wykazały, że operatorzy pomijają znaczącą szansę wzrostu ich korzyści biznesowych

Europejskie badania przeprowadzone przez Pan-European na zlecenie ZyXELa przedstawiły ciekawe zależności w zakresie komunikacji w środowiskach domowych na obszarze Europy i rzuciły światło na kluczowe zagadnienia istotne dla dostawców usług internetowych.

W obliczu silnej konkurencji i rosnących wymagań ze strony klientów, operatorzy ISP muszą zastanowić się jak zwiększyć poziom satysfakcji użytkowników oraz zaoferować im coś więcej niż tylko wysoką prędkość połączeń szerokopasmowych.

Poziom satysfakcji europejskich klientów

Poziom satysfakcji klientów z Czech zdecydowanie przewyższa wyniki ze wszystkich pozostałych regionów europejskich, zarówno pod kątem oferowanych warunków, jak i oferowanej prędkości połączeń. Dla porównania w Szwecji aż 16 proc. ankietowanych zgłosiło regularne problemy z połączeniami bezprzewodowymi i co najbardziej niepokojące tylko 5 proc. konsumentów, dostawcy usług zaoferowali pomoc w zastosowaniu zaawansowanych funkcji w ich sieci domowej. Coraz większa liczba użytkowników radzi sobie lepiej z zagadnieniami technicznymi i coraz częściej zaczynają z nich korzystać, dlatego najważniejsze dla operatorów ISP jest dostarczanie użytkownikom usług w najwyższej jakości i realizowanie cyfrowych wymagań klientów.

Najważniejsze informacje z raportu, jak zoptymalizować poziom satysfakcji klientów, zawiera tabela poniżej.

Kraj

Prędkość mojego domowego połączeniea szerokopasmowego jest często słaba

Mam regularne problemy z moim bezprzewodowym internetem (WiFi) w domu

Mój mobilny internet ma lepszą obsługę niż połączenie szerokopasmowe

Mój dostawca internetu daje mi rady jak włączyć bardziej zaawansowane funkcje w mojej sieci domowej

Mój dostawca internetu zapewnia mi wszelką pomoc przy rozwiązywaniu moich problemów z łącznością

Planuję rozwój mojej bezprzewodowej sieci domowej w celu wykorzystania przewagi szybszego połączenia szerokopasmowego

Rząd powinien więcej zrobić w celu polepszenia jakości i prędkości internetu

Ostatnio ulepszyłem mój bezprzewodowy internet w domu

Wierzę, że mój router jest odpowiedzialny za słabe połączenie internetowe w domu

Czechy

13,50 %

19,7 %

7,2 %

11,3 %

34,4 %

8,2 %

10,3 %

9,1 %

9,1 %

Holandia

8,20 %

16,2 %

6,8 %

8,2 %

16,4 %

6,0 %

11,2 %

9,0%

8,0%

Niemcy

26,20 %

29,6 %

21,6 %

18,2 %

31,0 %

14,2 %

27,4 %

10,6 %

8,8 %

Wielka Brytania

19,90 %

14,6 %

5,3 %

6,6 %

15,2 %

4,1 %

15,4 %

7,6 %

6,3 %

Szwecja

18,80 %

15,6 %

10,6 %

4,6 %

19,0 %

6,0 %

10,0 %

8,6 %

5,8 %

Aby dowiedzieć się, jaki jest poziom satysfakcji klientów z usług dostarczanych przez operatorów internetowych, ZyXEL zlecił wykonanie badania w pięciu europejskich krajach. Badanie bazowało na wybranych czynnikach, takich jak prędkość połączenia szerokopasmowego, niezawodność oraz jakość obsługi w przypadku zgłaszania problemów z łączeniem z siecią. Zastosowano różne punkty odniesienia w danych regionach i każde zagadnienie było osobno oceniane poprzez przydzielanie punktów. Następnie wyniki zostały zestawione w tabeli przedstawiającej poziom satysfakcji z połączeń szerokopasmowych w Europie. Tabela przedstawia nie tylko poszczególne regiony, w których abonenci są najbardziej zadowoleni z usług operatorów, ale również wyróżnia obszary, którym dostawcy powinni poświęcić więcej uwagi.

Według europejskiego prezesa ZyXELa, Lee Marsden: „Wysoka prędkość połączeń szerokopasmowych nie przedkłada się już na wysoki poziom satysfakcji klienta. To stwarza doskonałą okazję dla dostawców usług internetowych. Oferując odpowiednie wyposażenie i wsparcie oraz przewidując kluczowe problemy, operatorzy będą mogli bez problemu spełniać bieżące wymagania abonentów. Oznacza to gwarancję utrzymania klientów oraz stabilny rozwój biznesu. Oferowanie szybkich połączeń internetowych nie jest już wystarczające. Teraz operatorzy usług internetowych muszą poszerzać swoją ofertę i proponować skoncentrowane na klientach wartościowe usługi, które wyróżnią ich na tle konkurencji.


dostarczył infoWire.pl